Botox

Działanie Botuliny polega na blokadzie połączeń nerwowo-mięśniowych, czego konsekwencją jest rozluźnienie mięśni. W przypadku mięśni mimicznych powoduje to wygładzenie skóry, a zatem zlikwidowanie zmarszczek. Efekty utrzymują się od 6-12 miesięcy.

• redukcja zmarszczek mimicznych górnej części twarzy – lwia zmarszczka, "kurze łapki", zmarszczki poziome czoła.
  • leczenie nadpotliwości – po wstrzyknięciu botoksu w rejony charakteryzujące się nadmierną potliwością, zablokowane zostają połączenia nerwowo-mięśniowe w gruczołach potowych , co w konsekwencji prowadzi do wstrzymania wydzielania potu.
  • leczenie migreny - pierwsze efekty są widoczne po tygodniu od zabiegu, a bóle migrenowe znikają u 80% pacjentów. Podanie w odpowiednią grupę mięśni odpowiadających za silny skurcz powoduje ich rozluźnienie i ustąpienie bolesności.
  • leczenie bruksizmu (zgrzytanie zębami) – Podaje się kotsyne botulinową w mięśnie żuchwy, co redukuje ich siłę do potrzebnego minimum i ogranicza wzmożoną pracę.
    Botulina jest substancją podawaną miejscowo i nie wywierającą wpływu na organizm jako całość. Niemniej jednak z racji na brak odpowiednich doświadczeń, nie zaleca się jej stosowania w przypadku:
  • kobiet w ciąży i karmiące piersią
  • osób cierpiących na chorobę miastenia gravis (rzadka choroba neurologiczna)
  • osób cierpiących na zespół Lamberta Eatona
  • osób uczulonych na albuminę ludzką
  • pacjentom zażywającym spektynomycynę i antybiotyki z grupy aminoglikozydów

1 okolica 550 zł
2 okolice 900 zł